Určte si cieľ
Základným bodom je určiť si, čo chcete dosiahnuť. Bez toho to proste nejde. Dajte si reálny cieľ, je na vás či malý alebo veľký. Pokiaľ sa rozhodnete pre taký, ktorý vám bude trvať dosiahnuť dlhú dobu, urobíte dobre, ak si dáte nejaké menšie „podciele“. Je dôležité, aby ste vedeli za čo bojujete a čo vás čaká na konci.

posilování
 
Aká je vaša motivácia ?
Ak je napríklad vašim cieľom schudnúť pár kilogramom, predstavte si vašu vysnívanú postavu. Rozhodne sa stanete príťažlivejším, získate obdiv od iných ľudí a budete sa cítiť lepšie. Uvedomte si, čo splnením cieľa dosiahnete.
 
Vymyslite si, čo si doprajete ak splníte váš plán
Rozhodne nespravíte hlúposť, ak si premyslíte, čo si kúpite, ak sa vám daný cieľ podarí splniť. Teda pri cieli schudnúť, nezískate iba postavu, zdravie a spomínaný obdiv, ale si aj niečo kúpite. Je jedno či to bude niečo malé, to je len na vás. Dôležité je, aby to bolo dostatočnou motiváciou, keď budete mať krízu a budete mať chuť to s trénovaním vzdať.
 
Spravte si plán
Rozmyslite si kedy by ste chceli začať plniť cieľ a kedy by mohol prísť výsledok. Dôležité je, aby to bolo reálne. Nedávajte si príliš málo času na plnenie cieľa, mohlo by vás to stresovať. Predsa len, ak by vašim cieľom bolo to chudnutie, vaše telo nemusí reagovať tak rýchlo, ako telo vášho známeho alebo nejakej známej osobnosti. Naopak, nedávajte si na splnenie cieľa ani príliš veľa času.

posilovna
 
Ďalej si uvedomte, kedy máte čas trénovať. Napríklad, keď máte čas v utorok, štvrtok a v sobotu poobede, nerobte si na tieto dni iné plány. Lepšou variantou však je, ak chodíte na nejaké spoločné tréningy, kde máte fixne určený čas. Musíte byť na seba prísny.
 
Nájdite si parťáka
Poznáte niekoho, kto by do toho išiel s vami ? Nebojte sa ho osloviť. Budete sa motivovať navzájom, taktiež bude väčšia sranda, ak budete na  tréningy chodiť s niekým, koho poznáte. Výhodou tiež je, že si môžete navzájom pomáhať pri cvičení, kontrolovať jeden druhého.
 
 
Tréner na začiatok
Nehanbite sa nájsť si trénera. Ak sa rozhodnete chodiť do fitka, urobíte dobre, ak vám na začiatku niekto pomôže. A to aj ak ste predtým cvičili. Je to však na vás, či sa rozhodnete ísť na vlastnú päsť alebo si nájdete pomoc.